SEO en SEA zijn twee totaal verschillende online marketing strategieën, maar ze streven wel hetzelfde doel na. Namelijk, meer verkeer naar jouw website creëren vanuit zoekmachines.
Eerst een kleine opfrisser. SEO staat voor Search Engine Optimization. Met SEO kun je scoren met zoekwoorden in zoekmachines zoals Google. Zo kun je de online vindbaarheid van jouw bedrijf op een duurzame manier vergroten. SEA staat voor Search Engine Advertising, wat inhoudt dat je betaalt voor advertenties in de zoekmachine resultaten pagina’s (SERP’s) van Google. Hiermee kun je direct resultaat behalen, maar het is geen duurzame oplossing op de lange termijn.
Dus, wat is de beste optie? Investeren in SEO of SEA? Het antwoord is: het hangt ervan af. Het hangt allemaal af van jouw bedrijfsdoelstellingen, budget en het tijdsbestek waarin je resultaten wilt bereiken.
Als je duurzame resultaten op de lange termijn wilt genereren, dan is SEO de manier. Als je echter onmiddellijke resultaten nodig hebt en een beperkt budget hebt, is SEA misschien een betere optie.
Deze beslissing kan het best genomen worden in overleg met onze expert die je helpt met een op maat gemaakte strategie die voldoet aan jouw specifieke behoeften en doelstellingen.